AUTOPREZENTACJA I PROMOCJA PROJEKTU warsztaty

Posted in Script_Fiesta / Posted By: Script Fiesta
28
Lut2018

OTWIERAMY ZAPISY NA KOLEJNE WARSZTATY!

 

 

W 2017 roku Zofia Horszczaruk wraz z Aleksandrą Leszczyńską założyły kolektyw A2Z Film Promotion, oferujący program warsztatów i wykładów poświęconych tematyce marketingu filmowego skierowanego przede wszystkim do przedstawicieli branży filmowej.  

Podczas 3-godzinnego wykładu podzielonego na 2 segmenty, który odbędzie się na Festiwalu SCRIPT FIESTA, postaramy się przybliżyć uczestnikom podejście rynkowe do projektu filmowego. Jedną z trudniejszych kwestii, z jakimi borykają się filmowcy, jest zrozumienie rynku oraz próba adaptacji do jego zasad. Scenarzyści, będący na początku procesu development-produkcja-promocja-dystrybucja, zazwyczaj nie poświęcają swojej uwagi i czasu na promocję filmu, która z ich perspektywy jest odległą kwestią leżącą raczej po stronie dystrybutora czy producenta.

Wychodzimy jednak z innego założenia. Scenarzysta chcąc zrealizować swój projekt musi go sprzedać producentowi i to właśnie stanowi pierwszy etap promocji filmu. Konkurencja na rynku filmowym jak i scenariuszowym rośnie w zawrotnym tempie i coraz trudniej wybić się ze swoim pomysłem na rynek. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, żeby w natłoku pomysłów i projektów filmowych właśnie Wasz zwrócił uwagę producenta.

Pierwszy segment poświęcony będzie sztuce autoprezentacji oraz pitchingu. Alex Leszczyńska opowie o różnych formach prezentacji projektu filmowego, o tym jak najlepiej i najefektywniej zaprezentować siebie oraz pomysł – na co warto zwrócić uwagę, co uwzględnić, a czego lepiej uniknąć. Jakie są niezbędne elementy pitchingu i co zrobić, aby pokonać tremę. Jak przekonać producenta, dystrybutora, stację TV do tego, aby poprosili o Twój scenariusz?

Drugi segment warsztatów, prowadzonych przez Zosię Horszczaruk poświęcony będzie promocji projektu na etapie developmentu. Scenariusz powinien powstawać z myślą o odbiorcy, którym na końcowym etapie realizacji filmu jest oczywiście widz i to o nim trzeba pamiętać. Próba przybliżenia procesu i elementów promocji filmu, na które warto zwrócić uwagę już w trakcie pracy nad scenariuszem. Jak trafić do odpowiedniego producenta i gdzie go szukać? Jakie materiały przygotować, aby zachęcić producenta/dystrybutora do przeczytania Twojego scenariusza? Krótka charakterystyka programów oraz wydarzeń branżowych zrzeszających scenarzystów oraz przedstawicieli branży filmowej.

ALEKSANDRA LESZCZYŃSKA pracuje w branży filmowej od ponad 10 lat, zdobywała doświadczenie w Hiszpanii, gdzie wyspecjalizowała się w developmencie i finansowaniu projektów filmowych: pełnych metraży, filmów dokumentalnych oraz animacji. Po powrocie do Polski pracowała w m.in. w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej oraz w Creative Europe Desku. Zarówno w PISF-ie jak i w Creative Europe pomagała producentom składać w wnioski, konsultowała aplikacje oraz doradzała w kwestii finansowania oraz strategii rozwoju projektów. Od kilku lat prowadzi spotkania oraz moderuje panele branżowe m.in. na festiwalach Nowe Horyzonty czy American Film Festiwal we Wrocławiu. Przygotowywała polskich filmowców do pitchingu w trakcie Polish Days.

ZOFIA HORSZCZARUK w branży filmowej od 2011 roku. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie sprzedaży filmów krótkometrażowych na terenie całego świata. W latach 2014-2016 pracowała na stanowisku specjalisty ds. zakupu i sprzedaży filmu w agencji New Europe Film Sales, firmy będącej międzynarodowym agentem sprzedaży. Aktualnie Zofia pracuje jako producent w NC+ gdzie zajmuje się koordynacją produkcyjną zarówno seriali jak i filmów pełnometrażowych. Ponadto rozwija swoją markę Zohofilms, w której sprzedaje polskie filmy krótkometrażowe. Członkini międzynarodowego jury filmów krótkometrażowych m.in. w Cork Film Festiwal czy Encouters Film Festival. Absolwentka Locarno Industry Academy. Uczestniczka Eave Marketing Workshop, a także współtwórczyni paneli, wykładów oraz warsztatów organizowanych wokół tematu sprzedaży i marketingu filmowego.

 

Na warsztaty obowiązują zapisy (anna.bielak@scriptfiesta.pl), które trwają do 9 marca.

 

Warsztaty odbywają się 22 marca między 9:30 a 12:30.

 

Zachęcamy, by wraz ze zgłoszeniami wysyłać swoje krótkie bio i synopsis projektu na około stronę, by organizatorki warsztatów wiedziały, jak dostosować swój wykład do Waszych potrzeb.