Program Festiwalu 2015

Posted in Script_Fiesta / Posted By: Script Fiesta
16
Maj2012

 

 

Script Fiesta 2015 program

 

 

 

PONIEDZIAŁEK 13 kwietnia 2015

9:30 Rejestracja

10:00 Otwarcie festiwalu

Targowisko Twórczości

10:15-12:30, Kino Elektronik

Maciej Ślesicki

Publiczna klinika scenariuszowa.

 

 

Panel KIPA sekcja Młodych Producentów

13:00-15:00, Kino Elektronik

Marta Habior, Dawid Janicki, Joanna Szymańska, Artur Wyrzykowski

Jakiej współpracy oczekuje producent? Dyskusja członków Sekcji Młodych Producentów KIPA z widownią.

  • Czego oczekujemy od scenarzysty, który się zgłasza? Jak powinien wyglądać pierwszy kontakt z producentem? Co powinien zawierać mail? Dlaczego nie czytamy scenariuszy od ludzi, którzy piszą “ Dzień dobry, w załączeniu mój scenariusz, czekam na odpowiedź”?
  • Czy interesują nas picze scenarzystów i na co zwracamy uwagę? Jak pitchować, żeby zainteresować producenta? Jak NIE pitchować?
  • Czego oczekujemy od scenarzysty w trakcie pracy? Wyjaśnienie procesu tworzenia filmu, zależności i charakteru współpracy pomiędzy producentem, reżyserem a scenarzystą. Sposoby na rozwiązywanie konfliktów. Sposób i możliwości ingerencji producenta w powstający scenariusz.
  • Kiedy płacimy scenarzyście? Kiedy warto pracować za darmo i dlaczego?
  • Jakie scenarzyści najczęściej popełniają błędy? Anegdoty z doświadczenia
  • Jakich tekstów szukamy? Do tego garść faktów z zakresu budżetów i finansowania.
  • Najlepsza część, czyli pytania od widzów, ich pretensje, żale i naszej miłe, profesjonalne odpowiedzi.

 

 

Networking

15:30-16:30

Projekcja

„Nasza Klątwa”, “Mocna kawa wcale nie jest taka zła”
Sala kinowa 1 w Warszawskiej Szkole Filmowej

 

 

WTOREK 14 kwietnia 2015

 

Odblokuj się! 

Jak pokonać „writer’s block”, zacząć pisać i skończyć to, co zacząłeś.

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

Aleksandra Więcka 

W trakcie warsztatów odkryjemy, z czego zbudowane są nasze blokady i jak można je ominąć, przeskoczyć lub zburzyć. Pokonamy lęk, zawrócimy z fałszywej drogi i zrobimy wiwisekcję bohatera. Zaczniemy od końca, zmienimy perspektywę i skorzystamy z nowoczesnych metod rozbudzania kreatywności, żeby pisanie znowu stało się przyjemnością. Poznamy sposoby, które pomagają znanym pisarzom i scenarzystom. A ponieważ blokady w pisaniu najlepiej zwalcza się pisząc, nie wypuścimy pióra z ręki.

Aleksandra Więcka, dramatopisarka, dziennikarka i scenarzystka.

Prowadzi kurs pokonywania blokad twórczych w Maszynie do Pisania.

Autorka dramatów: Re:Moliere (2011, Teatr Powszechny w Łodzi), “Łazienka” (2012, Scena Przodownik, Warszawa) i adaptacji “Biedna ale sexy” (2012, Teatr Powszechny, Warszawa). Absolwentka Laboratorium Dramatu. Współpracowała m.in z magazynem HA!Art, Newsweekiem, Przekrojem, Pulsem Biznesu, Elle. Autorka formatu serialu “Skopiowani”, zwyciężczyni Studio Era Nowe Horyzonty 2010 (“Hungry”). Autorka scenariuszy dla TVP i TVN.  Była vice-prezes Stowarzyszenia Film 1,2.  Współautorka warsztatów scenariuszowych „POP scenariusz” i projektu “Scriptodoctoring w Polsce”.

 

 

Improv dla scenarzystów

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

Agnieszka Bajer

Improv to sztuka improwizacji teatralnej. Jest narzędziem do tworzenia i kreowania scen, monologów, spektakli opartych na sugestii widza, słowie, obrazie. Gry i ćwiczenia improv służą pogłębianiu koncentracji, uczą szybkiego i spontanicznego reagowania, działania intuicyjnego, podejmowania ryzyka, rozwijają kreatywność.  Podczas 3 godzinnych warsztatów poznamy ćwiczenia improv, które są pomocne w pracy scenarzysty. Potrenujemy trudną sztukę odpuszczania i rezygnowania z ukochanych kwestii.

Nauczymy się działać w grupie,oraz pod presją czasu z całą radością tworzenia tu i teraz. Poznamy sztukę kompromisu – czyli jak wygenerować bezkonfliktowo „konflikt” i bezboleśnie odpuścić swój pomysł na rzecz
dobra sceny.

Agnieszka Bajer Improwizatorka teatru improv Ab Ovo, grupy Bez Klepki oraz współtworząca Musical Improwizowany pod egidą Klubu Komediowego. Scenarzystka do wynajęcia, Muzyk z zawodu najwcześniej nabytego. Wykładowczyni Improv dla scenarzystów w Warszawskiej Szkole Filmowej, Autorka programu edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie „Radość improwizacji”  Kocha Improv i tą miłością zaraża – na warsztatach, które prowadzi cyklicznie, współpracując z klubokawiarnią Chłodna 25.

 

Czytanie scenariusza

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

 

Art coaching – sesje indywidualne

10:00-12:00 LABlife

 

 

MASTER CLASS: THE COMIC TOOLBOX: WRITING COMEDY FOR TELEVISION AND FILM
(dostępne tłumaczenie)

14:00-17:00, Kino Elektronik

John Vorhaus

In this dynamic, information-packed session, you’ll learn the basic tools for creating situation comedies, comic dramas, and comedy-based screenplays. Material to be covered includes the comic premise (“comedy = truth + pain”), the other comic premise (“comedy = cruelty”), essential comic tools, how to create comic characters, types of comic stories and simple story structure. Anyone can be funny — all it takes is some key information and the willingness to risk.

John Vorhau Best known for his comedy-writing classic, The Comic Toolbox: How to be Funny Even if You’re Not, but he’s also written the little book of SITCOM, Comedy Writing 4 Life, seven novels, ten books on poker and more scripts than he can reasonably count. He travels all over the world teaching and training writers, 30 countries on five continents at last count – 31 now with Poland! He welcomes your book purchases at www.amazon.com/author/jv, and invites you to sign up for his free newsletter, “The Noiselettter” at www.tinyurl.com/JoinJVMail.

 

 

WYKŁAD: Kino dla młodego widza

17:30-19:00, Kino Elektronik

Jerzy moszkowicz

Prezentacja trendów w zakresie podejmowanej tematyki i formy opowieści w filmach z całego świata skierowanych do widza w wieku 4-16 lat.

Jerzy moszkowicz Reżyser, teatrolog. Inicjator, pomysłodawca i dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Filmów dla Młodego Widza “Ale Kino!”. Festiwal organizowany jest w Poznaniu, od roku 1994 jest imprezą międzynarodową.

 

 

ŚRODA 15 kwietnia 2015

 

BUILD YOUR OWN SITCOM!
(bez tłumaczenia)

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

John Vorhaus

Think you can’t create a situation comedy? Think again! In this fun, fast-paced workshop, you’ll do it in less than three hours and be completely delighted with the results. Following a simple template, you’ll create a one-page pitch for your sitcom, conveying key information about your sitcom’s concept, theme, main characters, pilot episode and subsequent stories. Best of all, you’ll come away with a strong, sure-fire formula you can use to create your own sitcoms over and over again. Be ready to play, because this workshop is definitely hands on!

Warsztaty zamknięte dla studentów podyplomowego scenariopisarstwa Warszawskiej Szkoły Filmowej.

 

 

Pisz pod montaż

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

Jarek Kupść

Materiał literacki, jakim jest scenariusz, powinien spełniać kryteria dobrej opowieści filmowej. Budowanie tempa i rytmu oraz sprawne prowadzenie filmowej narracji nie mogą czekać na etap post-produkcyjny. Organizując strukturę swojego scenariusza, autor musi mieć pełne rozeznanie w stylistycznych środkach, jakimi dysponuje montażysta.

Poznajmy różnice w montażu statycznym i dynamicznym, metody łączenia poszczególnych scen, układania scen w sekwencje, sugerowania upływu czasu oraz zaburzania czasoprzestrzeni.

Program trzygodzinnego wykładu:

Dla kogo piszę scenariusz? Analiza scen i sekwencji kina gatunkowego (akcja, horror, komedia, dramat) pod kątem scenariusza spełniającego wymogi danego gatunku.

Kim jest mój bohater? Przykłady i analiza scen wprowadzających bohatera w kontekst fabuły.

Kiedy, jak i dlaczego? Jak ułatwić montażyście zadanie łączenia aktów, wątków i poszczególnych scen.

Scenarzysta jako montażysta! Jak zasugerować reżyserowi i montażyście zmiany pozycji kamery i cięcia w scenariuszu.

JAREK KUPŚĆ Amerykański reżyser, scenarzysta i montażysta. Wykładowca akademicki. Urodzony w Warszawie. Filmem fabularnym zajmuje się od 1984 roku. W 1987 roku zamieszkał w USA. Ukończył studia w zakresie reżyserii i scenariopisarstwa na uniwersytecie stanowym w San Francisco. Jego pełnometrażowy debiut, “RECOIL” (“ODRZUT”), zdobył główne nagrody na licznych festiwalach (min. Woodstock, Dahlonega oraz Wine Country). Za swój film “KRAINA SNU” (“SLUMBERLAND”) otrzymał Nagrodę Specjalną Jury w Konkursie Kina Niezależnego 31. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, nagrodę Young Screenwriter na Young Film Festival 2006, oraz I nagrodę na 6. Międzynarodowym Forum Niezależnych Filmów Fabularnych w Warszawie (ex quo). Dramat polityczny “THE REFLECTING POOL” (“PRYZMAT ZBRODNI”) otrzymał nagrody Best Picture na festiwalu Moondance oraz Specjalną Nagrodę Jury na XX Festiwalu Polskich Filmów w Chicago. Najnowszy film Jarka, “KLINY” oczekuje na premierę w 2015 roku.

Jarek Kupść jest również autorem książki “THE HISTORY OF CINEMA FOR BEGINNERS” (“HISTORIA KINA DLA POCZĄTKUJĄCYCH”), wydanej w USA, Indiach i Republice Czeskiej.

 

Czytanie scenariusza

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

 

Art coaching – sesje indywidualne

10:00-12:00 LABlife

 

WYKŁAD: Adaptacja komiksu

14:00-15:30, Kino Elektronik

Rafał Skarżycki

Rafał opowie głównie o pułapkach, które czekają na scenarzystę przy adaptowaniu komiksu na film, o złudnych podobieństwach filmu i komiksu i o tym, czy warto każdy komiks przekładać na film.

Rafał Skarżycki Scenarzysta, pisarz. Autor scenariuszy do seriali “Prosto w serce”, “Wiadomości z drugiej ręki”, “Szpilki na Giewoncie”, “Tymek & Mistrz” (serial w produkcji), “Kacperiada” (serial w produkcji), oraz pełnometrażowej animacji “Jeż Jerzy”. Autor powieści “Teleznowela” oraz serii książek dla dzieci i młodzieży “Hej, Jędrek!”. Pisze także scenariusze komiksowe, m.in. “Jeż Jerzy”, “Tymek & Mistrz”, “Polska Mistrzem Polski”.

Wykładowca na podyplomowych studiach scenariopisarskich w Warszawskiej Szkole Filmowej.

 

WYKŁAD: Wstęp do tworzenia gier komputerowych i interaktywnych opowieści

16:00-17:00, Kino Elektronik

Maciej Szcześnik

Prowadzący opowie o procesie produkcji oraz o różnicach w pisaniu scenariuszy do filmu/telewizji i gier. Skupi się głównie na tzw. “wieloliniowości” historii w grach komputerowych, czyli na podejmowaniu decyzji przez graczy i na współtworzeniu opowieści.

Maciej Szcześnik Absolwent Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz kierunku Informatyka i Ekonometria Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od 2004 roku projektant gier komputerowych, pracujący m.in. nad projektami z serii Wiedźmin. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej na kierunku Tworzenie Gier Komputerowych i Mobilnych. Trzykrotny prelegent Game Developers Conference oraz Game Developers Conference Europe.

 

SPOTKANIE: Mariusz Szczygieł

17:30-19:00, Kino Elektronik

Mariusz Szczygieł

Dziennikarz, reportażysta, pisarz, laureat Europejskiej Nagrody Literackiej, w roku 2014 odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Od 2001, kiedy skończył współpracę z TV Polsat, jego głównym tematem jest historia i kultura Czech. Jego książka Gottland, określana we Francji zbiorem esejów, w Niemczech – zbiorem opowiadań, w Polsce – zbiorem reportaży literackich, została w Czechach bestsellerem (2007). Jej bohaterowie to m.in. rodzina Batów, siostrzenica Franza Kafki, piosenkarki: Helena Vondráčková i Marta Kubišová, piosenkarz Karel Gott, pisarze: Jan Procházka i Eduard Kirchberger vel Karel Fabian, rzeźbiarz Otakar Švec, chirurg plastyczny Jaroslava Moserová, 18-letni samobójca Zdeněk Adamec.

Wiener Zeitung” określił Gottland jako „wielką literaturę pod płaszczem reportażu”, recenzent „Le Figaro” napisał: „To nie jest książka, to klejnot”. Uniwersytet w Lille uhonorował ją w kwietniu 2009 nagrodą Prix Amphi. Przyznają ją wykładowcy i studenci za najlepszą, ich zdaniem, książkę przetłumaczoną na francuski (pierwszą edycję wygrała Hańba Johna Maxwella Coetzee). Jego książki przetłumaczono na kilkanaście języków, m.in. czeski, rosyjski, ukraiński, włoski, hiszpański, niemiecki, węgierski i estoński.

Film „Gottland” to pięć dokumentalnych opowieści inspirowanych książką Mariusza Szczygła i zrealizowanych przez młodych filmowców z FAMU.

Mariusz Szczygieł o tym filmie mówi: Wszystkich, którzy czytali moją książkę proszę o to, by porzucili jakiekolwiek oczekiwania i wyobrażenia, że to będzie ilustracja tej książki. Nie. To jest pokoleniowa wypowiedź młodych czeskich twórców, młodszych ode mnie o 20 lat. Trudno, żeby swoimi kamerami ilustrowali książkę cudzoziemca i to starszego. Ona ich po prostu zainspirowała do stworzenia alternatywnego “Gottlandu”, tak jak oni widzą te tematy i tych bohaterów.

 

 

CZWARTEK 16 kwietnia 2015

 

Ni pies, ni wydra – o hybrydach gatunkowych

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

Wojtek Nerkowski

W czasach postmodernizmu, kiedy “wszystko już było”, szansą na przyciągnięcie widza jest mieszanie gatunków. Umiejętne połączenie dwóch wyeksploatowanych pomysłów może dać nową jakość, a w rezultacie oryginalny film lub serial. Niestety, mieszanie gatunków jest zajęciem arcytrudnym. Sukces jest rzadkością, najczęściej coś idzie nie tak, coś tu nie gra, nie pasuje, i film okazuje się klapą. Czy da się sprawić, by hybryda przejęła tylko atuty wyjściowych gatunków, a nie ich wady? Czy filmowe GMO jest bezpieczne? A może o wszystkim decyduje magia kina i nie da się przewidzieć wyniku krzyżowania gatunków?

 

Wojtek Nerkowski – scenarzysta, pisarz, tłumacz, wykładowca akademicki. Autor scenariuszy m.in. “BrzydUli” (tvn), “Egzaminu z życia” (TVP2), “Do dzwonka” (Disney Channel), “Na Wspólnej” (tvn). Tłumacz literatury brytyjskiej i amerykańskiej. W roku 2013 zadebiutował powieścią “Ja Ciebie też”. Wykładowska na studiach scenariopisarskich podyplomowych w Warszawskiej Szkole Filmowej.

 

 

Jak zrobiłem własny film – o samorealizacji filmowej

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

Konrad Aksinowicz

Konrad Aksinowicz podzieli się swoimi doświadczeniami w samorealizacji filmowej i nie tylko. Tematy poruszane na spotkaniu:

– tworzenie instrukcji i map umysłu, które pomogą uczestnikom w realizacji swoich pomysłów.

– proces pisania scenariusza – jak zaciekawić jak uzbroić się w cierpliwość, jak odreagować krytykę.

– proces tworzenia w pisaniu projektów, wiedząc, że to nie jest skończone dzieło, a tylko przedsmak skończonego filmu

– pisanie Treatmentów, Drabinki, Obrazkowej Mapy filmu, Paradygmatu klasycznego,

– proces twórczy w pisaniu, jak zacząć, a jak skończyć.

– plan powstawania niezależnego filmu,

– samopromocja, filmiki promocyjne, reklamy samego siebie, kampanie Facebookowe.

– Previs a film, jaka różnica.

Konrad pokaże previs filmu na brudno, który stworzył z przyjaciółmi i opowie o jego powstawaniu 15 dni zdjęciowych 10 dni montażu i opowie o twórczej pracy z bliskimi ludźmi.

Na końcu Konrad opowie o tym, jak ważne jest być wiernym swojej wizji, by piękna osoba, którą poznasz na swojej drodze nie przeszkodziła ci w realizacji dzieła. W końcu piękne nie znaczy zawsze utalentowane

Konrad Aksinowicz od dziesięciu lat specjalizuje się w samorealizacji filmowej. Pomimo licznych zleceń i doświadczenia filmowego w zakresie reklamowym telewizyjnym i filmowym, to jednak samorealizacja jest dla niego esencją prawdziwego filmowca. Przecież na końcu kiedy już dzwoni telefon, to zapraszają Cię, byś zrealizował ich projekt. A co z marzeniami o tym jedynym filmie, teledysku, reklamie? Na początku warsztatów chce sprecyzować pojęcie CELU i MAPY UMYSŁU lub inaczej INSTRUKCJI, która pomoże wam w realizacji projektu do końca.

 

 

SPOTKANIE: Tomasz Bagiński

15:00-16:30, Kino Elektronik

Tomasz Bagiński

Urodził się w 1976 roku w Białymstoku. Przerwał studia na wydziale architektury by poświęcić się reżyserii animacji.

W 1999 roku związał się z Platige Image, gdzie dziś jest jednym z dyrektorów kreatywnych. Wyreżyserował ponad 100 reklam, cinematiki do gier oraz krótkometrażowe filmy animowane. Współtworzył liczne projekty artystyczne.

Jego filmy „Katedra”(2002), „Sztuka spadania”(2004) i „Kinematograf”(2009) odniosły międzynarodowy sukces.

„Katedra” była nominowana do Oscara w 2003 roku oraz otrzymała nagrodę główną Best of Show na festiwalu SIGGRAPH. „Sztuka Spadania” otrzymała nagrodę Jury na SIGGRAPHie oraz nagrodę BAFTA. „Kinematograf” nominowany był do Złotego Lwa na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji.

Tomek odpowiadał za reżyserię animowanej scenografii do koncertu „Siedem bram Jerozolimy” nagrodzonego w 2009 roku nominacją do nagrody Emmy.

W 2010 roku wyreżyserował film „Animowana  historia Polski”, który promował Polskę podczas EXPO 2010 w Szanghaju.

W 2011 roku był dyrektorem kreatywnym kampanii MOVE YOUR IMAGINATION promującej polską turystykę podczas targów turystycznych ITB w Berlinie.

Odpowiadał za reżyserię kultowych cinematików na potrzeby gier „Wiedźmin” i „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów” oraz „Cyberpunk 2077”, których wydawcą jest firma CD Projekt RED. Rysownik, animator, reżyser. Obecnie zaangażowany w prace nad nową ekranizacją “Wiedźmina”.

 

WYKŁAD: scenariusz do animacji z punktu widzenia producenta

16:00-17:00, Kino Elektronik

TOMASZ NIEDŹWIEDŹ

Producent kreatywny, reżyser, współzałożyciel studia animacyjnego Badi Badi.

 

SPOTKANIE: Krzysztof Rak „Bogowie”

17:30-19:00, Kino Elektronik

Krzysztof Rak

Scenarzysta i producent filmowy. Za scenariusz do filmu “Bogowie” otrzymał nagrodę na festiwalu w Gdyni (2015) oraz Orła (2015).

 

PIĄTEK 17 kwietnia 2015

Formaty transmedialne jako nowy sposób narracji

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

Marlena Przybyszewska

VisionFactory

Na warsztatach omówimy następujące zagadnienia:

# co tak naprawdę kryje się pod pojęciem transmedia i dlaczego nie cross-media

# transmedia storytelling – nowy wymiar narracji dzięki nowym technologiom

# co narracja i fabuła ma wspólnego z marketingiem

# case studies i światowe trendy w fabule

Marlena Przybyszewska Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Uniwersytetu Teksańskiego w Austin. Wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej zdobyte w międzynarodowych grupach reklamowych: TBWA, HAVAS, Ogilvy&Mather, DigitalOne. Realizowała projekty marketingowe dla wielu znanych marek i klientów, zarówno globalnych jak i lokalnych. Specjalizuje się w zarządzaniu marką oraz  w planowaniu strategicznym. Od kilku lat z pasją obserwuje trendy w nowych sposobach opowiadania historii i fikcji cyfrowej.

 

Trzy akty dla dociekliwych

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

Agnieszka Kruk

Struktura trzech aktów to absolutna podstawa podstaw scenariopisarstwa. Wszystkie inne metody konstrukcji fabuły – także nielinearne – opierają się właśnie na trzech aktach.

W trakcie trzygodzinnych warsztatów:

  • sprawdzimy, co jest ważniejsze: bohater czy fabuła?
  • określimy trzy rodzaje konfliktu
  • opanujemy trzy twarze porażki
  • poznamy elementy konieczne do skonstruowania ciekawej opowieści
  • i przećwiczymy szkicowanie fabuły według struktury trzech aktów.

Warsztaty dla początkujących i szukających sensu w strukturze trzech aktów.

Agnieszka Kruk Scenarzystka, instruktorka scenariopisarstwa, autorka programu studiów podyplomowych Warszawskiej Szkoły Filmowej. Stworzyła koncepcję i organizuje festiwal dla scenarzystów Script Fiesta oraz wydarzenia towarzyszące: konkurs na koncepcję serialu telewizyjnego i Pitch Fiestę. Współautorka blisko 1200 wyemitowanych odcinków seriali. Tłumaczka książki Lindy Aronson „Scenariusz na miarę XXI wieku”. Jako script/story coach wspiera autorów scenariuszy (filmy, seriale) oraz powieści.

 

Czytanie scenariusza

10:00-13:00, Warszawska Szkoła Filmowa

 

Art coaching – sesje indywidualne

10:00-12:00 LABlife

 

PANEL: instytucje wspierające scenarzystów KIPA, PISF, Studio Munka, Kreatywna Europa

Alicja Grawon (KIPA), Wojciech hoflik PISF, Liwia Mądzik (Studio Munka), Małgorzata Kiełkiewicz (Kreatywna Europa)

14:30-16:00, Kino Elektronik

 

SPOTKANIE: Tomasz Śliwiński „Nasza klątwa”

16:00-17:00, Kino Elektronik

Tomasz Śliwiński

Reżyser, były student Warszawskiej Szkoły Filmowej. Jego szkolna etiuda przekształciła się w film dokumentalny nagradzany na polskich i zagranicznych festiwalach, aż ostatecznie znalazł się w piątce krótkometrażowych filmów dokumentalnych nominowanych do tegorocznych Oskarów.

NASZA KLĄTWA (reż.Tomasz Śliwiński, Polska 2013, 27 minut) Film stanowi osobistą wypowiedź reżysera, który wraz z żoną musi zmierzyć się z bardzo rzadką, nieuleczalną chorobą ich nowonarodzonego dziecka – Klątwą Ondyny (Zespół Wrodzonej Ośrodkowej Hipowentylacji, CCHS). Chorzy podczas snu przestają oddychać i wymagają dożywotniego wspomagania czynności oddechowych za pomocą respiratora. W trakcie filmu ukazany jest proces oswajania lęku związanego z tą chorobą. Historia bohaterów filmów opisana jest na blogu: www.leoblog.pl.

 

SPOTKANIE: Agnieszka Holland

17:00-18:15, Kino Elektronik

Agnieszka Holland

Reżyser i scenarzystka. W latach 1972-1981 członkini Zespołu Filmowego “X”. Zajmowała się także reżyserią teatralną oraz tłumaczeniami z języka czeskiego (m. in. przełożyła “Nieznośną lekkość bytu” M. Kundery). Od 1981 mieszka i pracuje także w Europie Zachodniej i USA. Członek Polskiej Akademii Filmowej, w latach 2008-2012 jej prezydent. Członek Europejskiej Akademii Filmowej, od roku 2014 przewodnicząca zarządu akademii.

WYBRANE NAGRODY

2012- m.in. Nominacja do OSCARA , ZŁOTE LWY w Gdyni za “W CIEMNOŚCI”

2008 – Nagroda (Super Wiktor 2007 za całokształt osiągnięć)

2008 – Odznaczenie (Złoty Medal “Gloria Artis – Zasłużony Kulturze”)

2004 – JULIE WALKING HOME Orzeł, Polska Nagroda Filmowa (nominacja)

2003 – Nagroda (Nagroda ATLASA za Promowanie Polskiej Kultury za Granicą na 11 Międzynarodowym Festiwalu “Camerimage”

2002 – Nagroda Specjalna “Orzeł”

2001 – Odznaczenie (Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski “za wybitne zasługi dla kultury polskiej, za osiągnięcia w pracy twórczej” (11 listopada)

1999 – Nagroda (nagroda za całokształt twórczości na Festiwalu Filmowym w Las Vegas)

1997 – Nagroda “Skrzydła” za “za szczególne osiągniecia w dziedzinie sztuki filmowej poza Polską, za rozwinięcie skrzydeł w świecie” na Festiwalu Filmu Polskiego w Ameryce)

1993 – Nagroda (Żydowska Nagroda za Osiągnięcia Kulturalne przyznawana przez Krajową Fundację Kultury Żydowskiej w USA)

1992 – EUROPA EUROPA Oscar (Nagroda Amerykańskiej Akademii Sztuki Filmowej) nominacja w kategorii: scenariusz adaptowany

1990 – EUROPA EUROPA Viareggio (MFF) nagroda za reżyserię

1988 – ANNA (1987) Independent Spirit Awards (nagrody kina niezależnego) nominacja w kategorii: najlepszy scenariusz

1988 – KOBIETA SAMOTNA Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) Nagroda Specjalna Jury

1981 – GORĄCZKA Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) Grand Prix (Wielka Nagroda Jury “Złote Lwy”)

1980 – AKTORZY PROWINCJONALNI Cannes (MFF) nagroda FIPRESCI

1979 – AKTORZY PROWINCJONALNI Koszalin (Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych “Młodzi i Film”) Grand Prix “Wielki Jantar”

1977 – NIEDZIELNE DZIECI Olsztyn (Festiwal Polskiej Twórczości Telewizyjnej)

1977 – ZDJĘCIA PRÓBNE Łagów (Lubuskie Lato Filmowe)

 

Finał konkursu na koncepcję serialu

18:30-19:00, Kino Elektronik

Jury w składzie Maciej Ślesicki (Paisa Films), Jarosław Sander (Polsat), Karolina Fiedotow (Polsat), Beata Barcz (Polsat), Agnieszka Kruk (Script Fiesta) zapoznało się z 253 projektami, które zostały przyjęte do tegorocznego konkursu. Do finału weszło piętnaście projektów:

Michał Filipski „Gotowi na wszystko” (po raz drugi w finale!)

Maja Kornet „SIC!”

Zbigniew Górniak „13 stolików” (po raz drugi w finale!)

Paulina Agnieszka Wiktorowska „Motyle”

Magdalena Wiśniewolska „Po drugiej stronie”

Joanna Pawłusiów „Na drugi etat”

Marta Elżbieta Machowska „6/14″

Donata Dominik-Stawicka „Muszkieterki”

Maciej Kazula „Alszer”

Agnieszka Porzezińska „Terapia”

Piotr Staszczyk „Zagubiona”

Michał Kaczor „Ja tu zostaję!”

Tomasz Kamiński „Kamerki”

Marcin Kowalczyk, Michał Kucharczyk „Wydarzenie na zamówienie”

Magdalena Skoczek „Życie do poprawki”

17 kwietnia dowiemy się, jaką decyzję podjęło jury odnośnie nagrodzenia i wyróżnienia autorów i ich projektów.

 

Zakończenie Festiwalu + networking

18:30-20:00, Warszawska Szkoła Filmowa